Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 i 2024 r.
Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w gospodarstwach domowych to refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury do 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
Refundacja podatku VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania jest urządzenie grzewcze zasilane paliwem gazowym wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Refundacja podatku VAT przysługuje:
- Osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł.
- Osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł.
Do wniosku o refundację podatku VAT odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym (gaz z sieci) należy dołączyć fakturę, która dokumentuje dostarczanie paliw gazowych do odbiorcy (gospodarstwa domowego) oraz dowód zapłaty.
Wnioski o refundację podatku VAT można składać do 30.09.2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych za okres 2023 r. i za okres od 01.01.2024 do 30.06.2024 r.
Wnioski należy składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Rozprzy przy ul. Rynek Piastowski 10 lub w formie elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DZ. U. z 2020 r. poz. 344).
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku za pomocą środków telekomunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.